Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 19.07.2025, 0:43
Dnes je sobota 19. júla 2025, meniny má Dušana a zajtra Ilj, Eliáš




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 136 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Ďalší
 ZJ predna naprava 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Diesel - presne tak.
Inak Dado, problem moze byt aj v krizoch, v ktorych je tuha vazelina - ak tam este nejaka je. Boli zvykle len na urcity vratny pohyb a ten sa po zmene uhlu kardanu zmenil. Tazko sa otacaju. Aj stredova gula v dvojkrizi zvykne prihrdzaviet. Toto su vecne choroby mojich kardanov. Cize ak vibruje - idem po krizoch a gule. Zhod dole kardan a riadne ho repasni.

_________________
zelena mrdka


Pon, 12.01.2009, 13:56
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak komu davaju cesi za pravdu teraz?
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopic.php?p=199869

inak argument obiahnuty hned v nazve ma nenapadol - CV - constant velocity

_________________
zelena mrdka


Pon, 12.01.2009, 16:50
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Pali to že máš pravdu bolo jasne od začiatku ale že taký skusený chlapík za akého považujem Fajera sa nechá oblafnuť /somárom s nálepkou kardan servis/,tak to ma prekvapilo. :shock:
Chyba bude asi v uloženiach ,prípadne vôla na drážkach kardanu.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Pon, 12.01.2009, 17:10
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal, kludne si pridi lahnut pod moje auto.,.. zabespecim ti vykurenu garaz so zdvyhakom , aby si mohol ukazat spravnu funkciu...
toto cele som ja uz totiz absolvoval a nefunguje mi to....
skoncil som s tym co som tu pisal a teraz to funguje, nejdem hladat pravdu , hladal som funkcne riesenie, detto hladal radooffroad na 4x4nazory.cz a ako si sa urcite docital , je to podla nich babrak.....
problem vsak je ze ked rado tvrdil ze je to urcene na zataz a tu zataz tam nalozil , veci funguju...
ked som ja bol v kardanservise , poziadal som SPRTKU aby sa na to pozrel a nasledne som pozeral do knih, docital som sa to co pisem, nastavil som napravu podla toho a ... funguje to.
A co teraz??

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Pon, 12.01.2009, 17:18
Profil WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Majod píše:
Pali to že máš pravdu bolo jasne od začiatku ale že taký skusený chlapík za akého považujem Fajera sa nechá oblafnuť /somárom s nálepkou kardan servis/,tak to ma prekvapilo. :shock:
Chyba bude asi v uloženiach ,prípadne vôla na drážkach kardanu.


majod dakujem za uznanie, ale priznam sa ze aj SPRTKU povazujem za dost velkeho odbornika v kardanoch. Nemam za to ze by ma oblafol.
Ulozenia su nove cakum prask od zaciatku az po koniec, kardan je vyvazeny, a torsen je dobry...

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Pon, 12.01.2009, 17:22
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a Fajer, zadny diferak mas spusteny dole, vsak? O kolko stupnov cca nevies?

_________________
zelena mrdka


Pon, 12.01.2009, 18:18
Profil ICQ
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nechcem, aby sa to zvrhlo na "on ma pravdu a on nie" Skratka ja tento tyzden lahnem pod auto a prestavim to.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pon, 12.01.2009, 18:56
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
a Fajer, zadny diferak mas spusteny dole, vsak? O kolko stupnov cca nevies?


povodne bol vystup zadneho difu smerovany priamo na unasac prevodovky - tak ako je to na tom vykrese

teraz je skloneny smerom dole o cca 4°

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 12.01.2009, 20:22
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak to je potom jasne. Podla spravnosti ma byt skloneny proti zaberu (teda dole) 2-3 stupne koli vymedzeniu voli v ulozeni napravy. Pri zabere sa ti bude vstupovat takmer priamo. teraz mas 5, pretoje to lepsie ako povodny 0. Dufam ze je to uz jasne a majster kardanservisak nech sa tiez priuci.

_________________
zelena mrdka


Pon, 12.01.2009, 20:28
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
tak to je potom jasne. Podla spravnosti ma byt skloneny proti zaberu (teda dole) 2-3 stupne koli vymedzeniu voli v ulozeni napravy. Pri zabere sa ti bude vstupovat takmer priamo. teraz mas 5, pretoje to lepsie ako povodny 0. Dufam ze je to uz jasne a majster kardanservisak nech sa tiez priuci.


pozerám že som sa zle vyjadril.

napísal som že priamo, ale to priamo sa rozumiue už po kompenzácii záberu.

Môj záver je ten, že pravdu majú čiastočne všetci.

A tiež je rozdiel, že či tie vibrácie sú pri akcelerácii (hruška zadného difu
má snahu ísť dohora), alebo pri brzdení (vtedy je to naopak), alebo stále a bez zmeny.

Ak to vibruje pri akcelerácii, tak je hruška príliš dohora, ak to vibruje pri brzdení, tak je príliš dodola. Príliš znamená v tomto prípade 1 až 2 stupne,
inak by to vibrovalo stále. (vlastná skúsenosť)

Ak to vibruje stále a bez zmeny, tak je uhol "presratý" do jednej alebo druhej strany o viac ako 5°.

Vychádzam z predpokladu, že kríže, kardan, unášače a celý ten bordel okolo je v poriadku.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 12.01.2009, 21:02
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak som to prave prerobil.
Zistil som, ze hruska nebola rovno z kardanom, ale bola vyssie asi o 3 st. voci vystupu z pridavnej prevodovky. Cize presraty uhol.
Pri montazi som to mal na 100% presne. :roll:
Takze som dal hrusku a kardan tak, ako ma byt a este som vystup difu znizil o 3 stupne voci vystupu z pridavnej prevodovky.
Teraz pri jazde bez pripojeneho predku uz kardan nevibruje.
Pri pripojeni predku, ale stale vibruje. Avsak menej a pri inych rychlostiach. Zacina to pri 40 km/hod a konci pri 60 km/hod. Pri vyssich rychlostiach uz nevibruje.

Zistil som vsak, ze aj ked su montazne body na ramenach v rovnakej vzdialenosti. Pri zalozeni a utiahnuti je osova vzdialenost skrutiek laveho ramena 45 mm a praveho 47 mm. Ale myslim, ze to nie je problem vibracii.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Naposledy upravil dado dňa Sob, 17.01.2009, 7:50, celkovo upravené 1



Pia, 16.01.2009, 22:11
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zasa zle :)
predny diff ma byt predpolohovany 1-3 stupne smerom dohora!! Pri pripojeni predku diff klesne dole. Tebe tie povodne 3 stupne, bez pripojeneho predku vibrovali, skus dat 1-2 stupne. Ale smerom hore!!!

Teraz ti to na 2wd ide dobre, ak das 4wd, tak diff klesne az na nejakych -6 stupnov - preto vibracie :)
Ono je to predpolohovanie pre kazde auto ine - preto to rozpetie od 1 do 3. Fajer ma az 4 napr. Zadok taha stale - zavibruje mozno iba k sa brzdi motorom. U odpajatelneho predku treba bohuzial hladat kompromis.

Predny diff sa predpolohuje dohora, zadny smerom dole.

_________________
zelena mrdka


Pia, 16.01.2009, 22:52
Profil ICQ
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...zle, zle... Tak ako to ma byt tereticky som vyskusal. Tak idem vlastnou cestou a blizim sa povodnemu stavu, ked to vobec nevibrovalo.
Vsak hore pisem, ze to bolo 2-3 stupne nad vystup z prid.prevodovky a bolo to horsie.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Sob, 17.01.2009, 7:47
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Z toho jasne vypláva, že največšia hrozba pre geometriu kardanov sú gumové uloženia ramien. Čím menší pohyb v nich tým je dosiahnutelná presnejšia a vo všetkých režimoch stabilnejšia geometria. Lebo nielen či štvorkolka alebo dvojkolka, ale aj či záber, volnobeh alebo brzdenie motorom. Dado si si istý ich stavom a parametrami?(sa mi zdá že si tam dával niečo neorigo)


Sob, 17.01.2009, 8:55
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
Dado si si istý ich stavom a parametrami?(sa mi zdá že si tam dával niečo neorigo)

Myslis silentbloky ? Alebo ramena ?
Ramena su vrchen aj spodne robene doma. Rozmerovo su presne. Horen su nove aj silentbloky. Na spodnych som silentbloky este nestacil vymenit, ale su na 80% O.K.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Sob, 17.01.2009, 9:02
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 136 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: