Dnes je sobota 19. júla 2025, meniny má Dušana a zajtra Ilj, Eliáš
Autor |
Správa |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
silentbloky v ramenách...či ich poddajnosť nieje nad limit.
|
Sob, 17.01.2009, 9:13 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
V hornych na karoserii su nove a na naprave su tvrdsie, ako tie nove.
|
Sob, 17.01.2009, 9:55 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
DADO , mame neake nove info?? skuska, test? zmena?
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Sob, 24.01.2009, 8:47 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Prave na tom pracujem. Vymienam vsetky silentbloky na spodnych ramenach. Spodne predne skracujem a prevaram oka pre silentbloky.
Stretol som sa s Lubosom Manicom a preberali sme to. Ma tu istu skusenost ako ja. Hruska difu mu smeruje pod vystup kardanu. Zajtra dam vediet co a ako.
|
Sob, 24.01.2009, 10:50 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Myslim ze som na konci s pokusmi.
Momentalne mam nastaveny uhol kardanu tak, ze vystup z difu smeruje 2 st. nad vystup z rozvodovky. Predny kardan pri 2wd nepocut. Pri Fulltime pocut je priradeny predok pocut ale nevybruje. (kladiem teda otazku, pocujete ze mate priradeny predok ?)
Pri tomto nastaveni som DW nezaznamenal aj ked zaklon napravy je slabych 4 st.
Predny kardan nevybruje ani vtedy ked ked vystup z difu je rovnobezny z vystupom rozvodovky. Ale zaklon napravy je cez 12 st. a objavuje sa DW.
|
Štv, 29.01.2009, 13:22 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Dado máš kríže na poloosiach nie?? tie požuť viac ako homouše. Tot je moja skusenosť a tiež priradím predok tak ho počuť.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 29.01.2009, 13:34 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Tak je potom uz konecne vsetko O.K. 
|
Štv, 29.01.2009, 14:33 |
|
 |
lumenos
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19 Príspevky: 304 Bydlisko: PO-UBLA
|
pridam sa aj ako cerstvy majitel ZJ 4.0 rv. 96 USA ze pocitujem cosi podobne ako popisuje te a mam v aute selectrack origo na naprave tiez krize a ako som sa pytal andreja ze mi tam cosi "huci" ked priradim predok full time, tak to vizera ako to popisujete vyssie, takze bz to bolo furt tak.... 
_________________ Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,
EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb
|
Pia, 30.01.2009, 20:15 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Ja nepočujem priradenie predku, na poloosiach mám CV.
Dado, zo zvedavosti, môžeš ukázať foto tvojej tvorivosti? Prípadne aj konečná schéma uhlov ako to máš by potešila pre ukončenie tejto témy.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Uto, 03.02.2009, 22:50 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
CV - dvojkriz
ty mas na poloosiach homoklby
CV byvaju tak akurat na pracovnych strojoch
podla mna je v tom zasadny rozdiel, ak sa mylim - opravit
_________________ zelena mrdka
|
Str, 04.02.2009, 2:00 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Pal máš pravdu dvojkríž je na pracovných strojoch, akurát amici CV Joint označujú aj homoša, doslovne to uvádzajú aj v servisnom manuále Constant Velocity Joint 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Str, 04.02.2009, 2:45 |
|
 |
Juro
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 12.12.2007, 23:16 Príspevky: 408 Bydlisko: Rybnik LV
|
možno nie k veci no moja skusenost, ked som ešte nevedel že mi spušta jedna predna pneu bol medzi rozdiel asi 1kPa no a čudne zvuky išli s predu s dola fu že čo sa deje až potom som zbadal velky rozdiel tlaku
_________________ LR Discovery 300tdi
|
Str, 04.02.2009, 5:59 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

pal píše: CV - dvojkriz ty mas na poloosiach homoklby CV byvaju tak akurat na pracovnych strojoch podla mna je v tom zasadny rozdiel, ak sa mylim - opravit
Mýliš sa. A hneď vo viacerých veciach.
CV = constant velocity joint = homokĺb (vo väčšine prípadov)
U-Joint = universal joint = kríž kardanový
DC=double cardan=dvojkrížová časť kardanu
(lktorá ale zároveň obsahuje CV - tá zstava s guličkou sa totiž tiež
označuje ako constant velocity joint)
CV práve na pracovných strojoch až tak obvyklý nebýva ! Tam je výhodnejší obyčajný kríž s maznicou. Sú aj CV pre pracovné stroje,
používajú sa napríklad tam, kde je potrebná určitá malá dĺžková
kompenzácia - ale to je iná kategória.
A aby to bolo jasné všetkým, tak medzi CV (aka homokĺb) a U-Joint (kríž)
je rozdiel v pár zásadných veciach.
homokĺb (CV) - inak aj ROVNOBEŽNÝ kĺb - znesie v princípe väčšie zalomenie ako kríž, umožňuje (podľa konštrukcie) určitú dĺžkovú kompelnzáciu hriadeľa, a hlavne, pri zalomení do uhla sú obvodové rýchlosti obidvoch koncov hriadeľov a trajektória ich pohybu rovnaké !
oproti tomu pri klasickom krížovom spoji pri zalomení a točivom pohybe
sa konca hriadeľa nepohybujú zhodne
Veľmi dobre to pozná napríklad ten kto má Selectrac alebo Quadru a krížové poloosi - pri vytočení a 4x4 šklbe prednými kolesami. To je práve preto, že vtedy ten pohyb nie je kruhový, ale je to elipsa
Takže vyzerá to tak, že CV má "jen samá pozitiva a výhody" , ale nie je to úplne tak
CV má manžetu (ktorá sa trhá) a pod ňou hrču vazelíny (ktorá potom vytečie).
Nedá sa meniť ako samostatný dielec (aj keď u novších aspoň zčasti áno)
Nemá rád nárazy a trhanie ( napríklad CV na kardanoch (ZJ,WJ) a jazda v teréne )
Výmena CV napríklad na kardane vyžaduje špeciálnu dielňu, zváranei, vyvažovanie....
a iné....
|
Str, 04.02.2009, 11:31 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Dobres to spisal Palino:) Som nevedel ze amici nazyvaju CV vsetkym co nie je na sposob jedneho U-jointu. Zil som v omyle!
U tych pracovnych strojov sa CV - myslim dvojkriz(DC) pouziva velmi casto, najma v prednej hnanej naprave, kde je potrebny velky raid a nemozu si dovolit trhany pohyb kolesa.
To je práve preto, že vtedy ten pohyb nie je kruhový, ale je to elipsa
Este som v zivote nevidel elipsovity pohyb kolesa. Koleso sa moze tocit jedine po kruznici!!! Elipsovity tvar moze mat jedine graf polarneho digramu priebehu obvodovych rychlosti kolesa! Ale to uz vo wikipedii nieje...
_________________ zelena mrdka
|
Str, 04.02.2009, 12:23 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
pal píše:
To je práve preto, že vtedy ten pohyb nie je kruhový, ale je to elipsa Este som v zivote nevidel elipsovity pohyb kolesa. Koleso sa moze tocit jedine po kruznici!!! Elipsovity tvar moze mat jedine graf polarneho digramu priebehu obvodovych rychlosti kolesa! Ale to uz vo wikipedii nieje...
ja som nemyslel pohyb kolesa  ale výslednicu diagramov pohybov
oboch častí unášača kríža
|
Str, 04.02.2009, 12:42 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|