Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 19.07.2025, 15:12
Dnes je sobota 19. júla 2025, meniny má Dušana a zajtra Ilj, Eliáš




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 136 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Ďalší
 ZJ predna naprava 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
silentbloky v ramenách...či ich poddajnosť nieje nad limit.


Sob, 17.01.2009, 9:13
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V hornych na karoserii su nove a na naprave su tvrdsie, ako tie nove.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Sob, 17.01.2009, 9:55
Profil WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
DADO , mame neake nove info?? skuska, test? zmena?

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Sob, 24.01.2009, 8:47
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Prave na tom pracujem. Vymienam vsetky silentbloky na spodnych ramenach. Spodne predne skracujem a prevaram oka pre silentbloky.
Stretol som sa s Lubosom Manicom a preberali sme to. Ma tu istu skusenost ako ja. Hruska difu mu smeruje pod vystup kardanu. Zajtra dam vediet co a ako.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Sob, 24.01.2009, 10:50
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Myslim ze som na konci s pokusmi.

Momentalne mam nastaveny uhol kardanu tak, ze vystup z difu smeruje 2 st. nad vystup z rozvodovky. Predny kardan pri 2wd nepocut. Pri Fulltime pocut je priradeny predok pocut ale nevybruje. (kladiem teda otazku, pocujete ze mate priradeny predok ?)
Pri tomto nastaveni som DW nezaznamenal aj ked zaklon napravy je slabych 4 st.

Predny kardan nevybruje ani vtedy ked ked vystup z difu je rovnobezny z vystupom rozvodovky. Ale zaklon napravy je cez 12 st. a objavuje sa DW.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Štv, 29.01.2009, 13:22
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dado máš kríže na poloosiach nie?? tie požuť viac ako homouše. Tot je moja skusenosť a tiež priradím predok tak ho počuť.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 29.01.2009, 13:34
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak je potom uz konecne vsetko O.K. :wink:

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Štv, 29.01.2009, 14:33
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19
Príspevky: 304
Bydlisko: PO-UBLA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pridam sa aj ako cerstvy majitel ZJ 4.0 rv. 96 USA ze pocitujem cosi podobne ako popisuje te a mam v aute selectrack origo na naprave tiez krize a ako som sa pytal andreja ze mi tam cosi "huci" ked priradim predok full time, tak to vizera ako to popisujete vyssie, takze bz to bolo furt tak.... :D

_________________
Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,

EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb


Pia, 30.01.2009, 20:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja nepočujem priradenie predku, na poloosiach mám CV.
Dado, zo zvedavosti, môžeš ukázať foto tvojej tvorivosti? Prípadne aj konečná schéma uhlov ako to máš by potešila pre ukončenie tejto témy.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Uto, 03.02.2009, 22:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
CV - dvojkriz
ty mas na poloosiach homoklby
CV byvaju tak akurat na pracovnych strojoch
podla mna je v tom zasadny rozdiel, ak sa mylim - opravit

_________________
zelena mrdka


Str, 04.02.2009, 2:00
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pal máš pravdu dvojkríž je na pracovných strojoch, akurát amici CV Joint označujú aj homoša, doslovne to uvádzajú aj v servisnom manuále Constant Velocity Joint :-D

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Str, 04.02.2009, 2:45
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 12.12.2007, 23:16
Príspevky: 408
Bydlisko: Rybnik LV
Odpoveď s citáciou
Poslať 
možno nie k veci no moja skusenost, ked som ešte nevedel že mi spušta jedna predna pneu bol medzi rozdiel asi 1kPa no a čudne zvuky išli s predu s dola fu že čo sa deje až potom som zbadal velky rozdiel tlaku

_________________
LR Discovery 300tdi


Str, 04.02.2009, 5:59
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
CV - dvojkriz
ty mas na poloosiach homoklby
CV byvaju tak akurat na pracovnych strojoch
podla mna je v tom zasadny rozdiel, ak sa mylim - opravit


Mýliš sa. A hneď vo viacerých veciach.

CV = constant velocity joint = homokĺb (vo väčšine prípadov)

U-Joint = universal joint = kríž kardanový

DC=double cardan=dvojkrížová časť kardanu
(lktorá ale zároveň obsahuje CV - tá zstava s guličkou sa totiž tiež
označuje ako constant velocity joint)


CV práve na pracovných strojoch až tak obvyklý nebýva ! Tam je výhodnejší obyčajný kríž s maznicou. Sú aj CV pre pracovné stroje,
používajú sa napríklad tam, kde je potrebná určitá malá dĺžková
kompenzácia - ale to je iná kategória.


A aby to bolo jasné všetkým, tak medzi CV (aka homokĺb) a U-Joint (kríž)
je rozdiel v pár zásadných veciach.

homokĺb (CV) - inak aj ROVNOBEŽNÝ kĺb - znesie v princípe väčšie zalomenie ako kríž, umožňuje (podľa konštrukcie) určitú dĺžkovú kompelnzáciu hriadeľa, a hlavne, pri zalomení do uhla sú obvodové rýchlosti obidvoch koncov hriadeľov a trajektória ich pohybu rovnaké !

oproti tomu pri klasickom krížovom spoji pri zalomení a točivom pohybe
sa konca hriadeľa nepohybujú zhodne

Veľmi dobre to pozná napríklad ten kto má Selectrac alebo Quadru a krížové poloosi - pri vytočení a 4x4 šklbe prednými kolesami. To je práve preto, že vtedy ten pohyb nie je kruhový, ale je to elipsa


Takže vyzerá to tak, že CV má "jen samá pozitiva a výhody" , ale nie je to úplne tak

CV má manžetu (ktorá sa trhá) a pod ňou hrču vazelíny (ktorá potom vytečie).

Nedá sa meniť ako samostatný dielec (aj keď u novších aspoň zčasti áno)

Nemá rád nárazy a trhanie ( napríklad CV na kardanoch (ZJ,WJ) a jazda v teréne )

Výmena CV napríklad na kardane vyžaduje špeciálnu dielňu, zváranei, vyvažovanie....

a iné....

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 04.02.2009, 11:31
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dobres to spisal Palino:) Som nevedel ze amici nazyvaju CV vsetkym co nie je na sposob jedneho U-jointu. Zil som v omyle!
U tych pracovnych strojov sa CV - myslim dvojkriz(DC) pouziva velmi casto, najma v prednej hnanej naprave, kde je potrebny velky raid a nemozu si dovolit trhany pohyb kolesa.


To je práve preto, že vtedy ten pohyb nie je kruhový, ale je to elipsa
Este som v zivote nevidel elipsovity pohyb kolesa. Koleso sa moze tocit jedine po kruznici!!! Elipsovity tvar moze mat jedine graf polarneho digramu priebehu obvodovych rychlosti kolesa! Ale to uz vo wikipedii nieje...

_________________
zelena mrdka


Str, 04.02.2009, 12:23
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:


To je práve preto, že vtedy ten pohyb nie je kruhový, ale je to elipsa
Este som v zivote nevidel elipsovity pohyb kolesa. Koleso sa moze tocit jedine po kruznici!!! Elipsovity tvar moze mat jedine graf polarneho digramu priebehu obvodovych rychlosti kolesa! Ale to uz vo wikipedii nieje...


ja som nemyslel pohyb kolesa :D :D ale výslednicu diagramov pohybov
oboch častí unášača kríža

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 04.02.2009, 12:42
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 136 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: