Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 18.07.2025, 18:58
Dnes je piatok 18. júla 2025, meniny má Kamila a zajtra Dušana




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 136 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Ďalší
 ZJ predna naprava 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:shock:

_________________
zelena mrdka


Str, 04.02.2009, 12:56
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2PAL: čo ti nie je jasné?

ke´d už si spomenul tú wikipediu (fakt som nevedel čo všetko je na webe :o )
tak čítaj :
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_joint

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 04.02.2009, 13:55
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
myslel som toto:
,,To je práve preto, že vtedy ten pohyb nie je kruhový, ale je to elipsa,,
,,výslednicu diagramov pohybov oboch častí unášača kríža,,


Tie slovne spojenia su totalne nezmyselne. Stale som nemohol prist nato odkial beries tie elipsy. Podobne aj Harley splietal nieco o elipsach. Esteze si mi poslal tu linku. Tot pridam znej obrazok:

Obrázok

Tak tuna su tie ELIPSY!!! Az nato ze sa v skutocnosti jedna o dve kruznice nakreslene v priestore zvierajuce uhol Beta. Su to kruznice opisujuce rotacny pohyb koncov kridelov. A nie ,,vyslednica diagramov pohybov oboch casti unasaca,, Male dieta vidi dve elipsy, technik ale vidi 3rozmerny obrazok. Pre istotu je ku tomu napisany aj pokec, keby ocko nevidelo ;) A ked nemoze ani text...

Tuna je skutocny priebeh pomernych rychlosti na vystupe:
Obrázok

Keby sa priebeh naznacil do polarneho diagramu - mohla by z toho vzniknut nejaka nepodarena elipsa...

_________________
zelena mrdka


Str, 04.02.2009, 14:31
Profil ICQ
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Z praxe vam mozem povedat, ze pri max vytoceni mi sklbe kolesa presne tak ako popisuje Palo-Cherokee. Mam samozrejme krize na ploosiach.

Co sy tyka fota alebo rozmerov uhlov. Tak presne udaje neviem. robil som to podla citu a sluchu kym to nebolo O.K. Este to budem musiet doladit lebo pri 100 km/hod to trochu vibruje - vidno to na pruet anteny. :roll:

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Str, 04.02.2009, 14:33
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
este by som doplnil pal-a ze uhol Beta je uhol natocenia kolies :-) a modru kruznicu opisuju uchytenia kriza na poloosi medzi difom a krizom a cervenu kruznicu opisuje uchytenie kriza medzi krizom a kolesom

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Str, 04.02.2009, 14:36
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:shock: :roll:

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 04.02.2009, 15:18
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... čo všetko spôsobí napísanie dvoch písmen CV :D

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Pia, 06.02.2009, 22:14
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dnes rano o 5:30 (rano sa mi pracuje najlepsie) som sa pustil do doladenia prednej napravy.

(Prapovod upgradu spodnych ramien a vyroby hornych stelovacich bolo nezname pukanie, ktore som citil na lavej nohe. Vychadzal som z toho ze su to silentbloky ramien.)

Ale k veci. Horne ramena som predlzil este o jednu obratku a vystup z difu som dostal este vyssie nad vystup z rozvodovky.

Rozobral som pre istotu aj panhardku ci to hore spominane pukanie nesposobuje aj ona.
Pri poriadnom svetle som nasiel povodcu pukania : (nebola to panhardka ani ramena ani silentbloky)
Robila to tyc riadenia ktora sa v mieste uchytenia tlmica riadenia (to oko) suchla o predny skid plate. Miesto bolo chytene hrdzou tak som to predtym nezbadal. Novu ryhu zase zaniesla hrdza. Tak som to truchu obrusil a pukanie zmyzlo.

Skusobna jazda dopadla velmi dobre. Pri 2WD predny kardan uz vobec nepocut vybrovat. Pri 4WD pocut ze je pripojeny predok. Nad 100 km/hod je vsetko O.K.

Takze, sice som sa narobil zbytocne, ako kon. :roll: (stacilo zobrat flexu) Ale na druhej strane mam prednu napravu takmer zrepasovanu (az na vnutornosti a prave zyvsle capy, ktore su este O.K.) a je v spickovom stave. :wink:

(ja viem slubil som aj foto ... bude :D )

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Sob, 07.02.2009, 10:48
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dado: :smt158

Ak budeš fotiť nafoť prosímťa aj všetky skid plechy ktoré máš. vdaka

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Ned, 08.02.2009, 18:49
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Znovu otvaram tuto temu.

Problem je ze z autom neviem ist viac ako 110 km/hod. Teda viem ale nepaci sa mi zvuk z predneho kardanu. Stale je tam nejake pnutie a citit ze motor musi prekonavat velky odpor.
Tak som si dal tu namahu a zhodil som dole zadny kardan a presne zmeral uhol voci vystupu z rozvodovky. Ten je O.K.

Predny neviem dat dole, ale ani nebolo treba. ( btw. neviete niekto ako povolit tie skrutky co drzia double CV , bez toho aby som dal dole celu rozvodovku ?)

Kedze je cela sustava sklonena smerom dozadu tak vystup z rozvodovky na predny kardan smeruje dohora a pomyslena os by koncila niekde na hornej hrane naraznika.

Skratka tie uhly predneho kardanu sa mi stale nezdaju.

V spodnej casti obrazka je vidno ako to ma byt teoreticky spravne.
V horenej casti je stav zodpovedajuci realite. Rozvodovka sa zvykne spustit nizsie o 2 cm pri 4" lifte. Co je dobre pre zadny kardan, ale pre predny je to blbost. Uhol naklonenia by sa este zvacsil, kedze motor je ukotveny a ten sa nespusta dole.

Obrázok

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 08.03.2009, 8:27
Profil WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dado , tie nakresy su blbost, ten predny kardan ti urcite takto nepracuje, = podla nakresu mas seknuty dvojklb pri redukcke pre predok = nerealne.
a ak ano tak sa rozluc minimalne s loziskom v prevodovke ( a samozrejme aj s tym dvojklbom).

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Ned, 08.03.2009, 8:42
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ale je to tak. Ja som to schvalne nakreslil prehnane, ale vystupy nie su rovnobezne s cestou (?), podlozkou(?), ale je to nahnute . Vsak si otvor motor a uvidis ze je to cele nahnute dozadu.
Ked zadny vyvod z rozvodovky smeruje dole tak predny vyvod musi smerovat hore.
Obrázok

Obrázok

Obrázok

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 08.03.2009, 9:09
Profil WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dado ja nespochibnujem sklon redukcie, ale zakreslenu pracu toho dvojkriza...

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Ned, 08.03.2009, 14:09
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nakreslil som to tak ako to mam v skutocnosti na aute. Mal som to inak, ale v tejto diskusii ma presvedcili ze to tak ma byt.

Alebo sa nezozumieme ?

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 08.03.2009, 15:27
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Fajer:

Dado to nakreslil tak ako to je z výroby tj dvojkríž je pri rozvodovke, na náprave je len už klasický kríž, tiež to máš na wrane tak isto :wink:

Jediný rozdiel je v tom že vrana má o hodne dlhší kardan, takže tie uhly su trochu iné.

Dado:

Fakt toto mi je záhadov pri tvojom aute, ja mám priznám zatial nebol čas, uplne rozhasenú prednú napravu, vole kde sa dá čapy možno jeden nebude po smrti zvisláky ani nehovorím, výstup z hrušky vymlátený proste malo by mi to drnčať klepotať vybrovať mal by mať každu chvílu DW hold to teoria prax uhol kardanu som naladil podla oka dnes ráno ked šiel zo Skalice prebehol auto cez 110km/h a všetko uplne v pohode.
Bwt: v dohladnej dome idú nové nápravia všetky tyče riadenia a čapy, + upravená rozvodovka uhly budem ladiť aj v predu aj vzadu nakolko budem mať na aute oba kardany z dvojkrížom. Potom zreferujem čo a ako.

Dado asi by fakt skusil dať dole predný kardan, priečku nemusíš dávať dole, dá sa to uplne v pohode aj an aute stojace pred panelákom. Dnes idem do fabory kupiť nové skrutky presne pre predný kardan, potom hodím rozmer čo su zač, už skušal sadnu na auto a 3/8" očkom to viem v pohode dotiahnuť. Ak ti nepojdu dole skrutky, zober dremelku a daj dole potom vytočíš len ich telo. Prípadne sa pohrať a nahriať to nech to povolí.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 09.03.2009, 9:42
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 136 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: