Dnes je piatok 18. júla 2025, meniny má Kamila a zajtra Dušana
Autor |
Správa |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
_________________ zelena mrdka
|
Str, 04.02.2009, 12:56 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
2PAL: čo ti nie je jasné?
ke´d už si spomenul tú wikipediu (fakt som nevedel čo všetko je na webe  )
tak čítaj :
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_joint
|
Str, 04.02.2009, 13:55 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
myslel som toto:
,,To je práve preto, že vtedy ten pohyb nie je kruhový, ale je to elipsa,, ,,výslednicu diagramov pohybov oboch častí unášača kríža,,
Tie slovne spojenia su totalne nezmyselne. Stale som nemohol prist nato odkial beries tie elipsy. Podobne aj Harley splietal nieco o elipsach. Esteze si mi poslal tu linku. Tot pridam znej obrazok:
Tak tuna su tie ELIPSY!!! Az nato ze sa v skutocnosti jedna o dve kruznice nakreslene v priestore zvierajuce uhol Beta. Su to kruznice opisujuce rotacny pohyb koncov kridelov. A nie ,,vyslednica diagramov pohybov oboch casti unasaca,, Male dieta vidi dve elipsy, technik ale vidi 3rozmerny obrazok. Pre istotu je ku tomu napisany aj pokec, keby ocko nevidelo  A ked nemoze ani text...
Tuna je skutocny priebeh pomernych rychlosti na vystupe:
Keby sa priebeh naznacil do polarneho diagramu - mohla by z toho vzniknut nejaka nepodarena elipsa...
_________________ zelena mrdka
|
Str, 04.02.2009, 14:31 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Z praxe vam mozem povedat, ze pri max vytoceni mi sklbe kolesa presne tak ako popisuje Palo-Cherokee. Mam samozrejme krize na ploosiach.
Co sy tyka fota alebo rozmerov uhlov. Tak presne udaje neviem. robil som to podla citu a sluchu kym to nebolo O.K. Este to budem musiet doladit lebo pri 100 km/hod to trochu vibruje - vidno to na pruet anteny. 
|
Str, 04.02.2009, 14:33 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
este by som doplnil pal-a ze uhol Beta je uhol natocenia kolies  a modru kruznicu opisuju uchytenia kriza na poloosi medzi difom a krizom a cervenu kruznicu opisuje uchytenie kriza medzi krizom a kolesom
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Str, 04.02.2009, 14:36 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
|
Str, 04.02.2009, 15:18 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
... čo všetko spôsobí napísanie dvoch písmen CV 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Pia, 06.02.2009, 22:14 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|

Dnes rano o 5:30 (rano sa mi pracuje najlepsie) som sa pustil do doladenia prednej napravy.
(Prapovod upgradu spodnych ramien a vyroby hornych stelovacich bolo nezname pukanie, ktore som citil na lavej nohe. Vychadzal som z toho ze su to silentbloky ramien.)
Ale k veci. Horne ramena som predlzil este o jednu obratku a vystup z difu som dostal este vyssie nad vystup z rozvodovky.
Rozobral som pre istotu aj panhardku ci to hore spominane pukanie nesposobuje aj ona.
Pri poriadnom svetle som nasiel povodcu pukania : (nebola to panhardka ani ramena ani silentbloky)
Robila to tyc riadenia ktora sa v mieste uchytenia tlmica riadenia (to oko) suchla o predny skid plate. Miesto bolo chytene hrdzou tak som to predtym nezbadal. Novu ryhu zase zaniesla hrdza. Tak som to truchu obrusil a pukanie zmyzlo.
Skusobna jazda dopadla velmi dobre. Pri 2WD predny kardan uz vobec nepocut vybrovat. Pri 4WD pocut ze je pripojeny predok. Nad 100 km/hod je vsetko O.K.
Takze, sice som sa narobil zbytocne, ako kon.  (stacilo zobrat flexu) Ale na druhej strane mam prednu napravu takmer zrepasovanu (az na vnutornosti a prave zyvsle capy, ktore su este O.K.) a je v spickovom stave.
(ja viem slubil som aj foto ... bude  )
|
Sob, 07.02.2009, 10:48 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
dado:
Ak budeš fotiť nafoť prosímťa aj všetky skid plechy ktoré máš. vdaka
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 08.02.2009, 18:49 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|

Znovu otvaram tuto temu.
Problem je ze z autom neviem ist viac ako 110 km/hod. Teda viem ale nepaci sa mi zvuk z predneho kardanu. Stale je tam nejake pnutie a citit ze motor musi prekonavat velky odpor.
Tak som si dal tu namahu a zhodil som dole zadny kardan a presne zmeral uhol voci vystupu z rozvodovky. Ten je O.K.
Predny neviem dat dole, ale ani nebolo treba. ( btw. neviete niekto ako povolit tie skrutky co drzia double CV , bez toho aby som dal dole celu rozvodovku ?)
Kedze je cela sustava sklonena smerom dozadu tak vystup z rozvodovky na predny kardan smeruje dohora a pomyslena os by koncila niekde na hornej hrane naraznika.
Skratka tie uhly predneho kardanu sa mi stale nezdaju.
V spodnej casti obrazka je vidno ako to ma byt teoreticky spravne.
V horenej casti je stav zodpovedajuci realite. Rozvodovka sa zvykne spustit nizsie o 2 cm pri 4" lifte. Co je dobre pre zadny kardan, ale pre predny je to blbost. Uhol naklonenia by sa este zvacsil, kedze motor je ukotveny a ten sa nespusta dole.

|
Ned, 08.03.2009, 8:27 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
dado , tie nakresy su blbost, ten predny kardan ti urcite takto nepracuje, = podla nakresu mas seknuty dvojklb pri redukcke pre predok = nerealne.
a ak ano tak sa rozluc minimalne s loziskom v prevodovke ( a samozrejme aj s tym dvojklbom).
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Ned, 08.03.2009, 8:42 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Ale je to tak. Ja som to schvalne nakreslil prehnane, ale vystupy nie su rovnobezne s cestou (?), podlozkou(?), ale je to nahnute . Vsak si otvor motor a uvidis ze je to cele nahnute dozadu.
Ked zadny vyvod z rozvodovky smeruje dole tak predny vyvod musi smerovat hore.

|
Ned, 08.03.2009, 9:09 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
dado ja nespochibnujem sklon redukcie, ale zakreslenu pracu toho dvojkriza...
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Ned, 08.03.2009, 14:09 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Nakreslil som to tak ako to mam v skutocnosti na aute. Mal som to inak, ale v tejto diskusii ma presvedcili ze to tak ma byt.
Alebo sa nezozumieme ?
|
Ned, 08.03.2009, 15:27 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|

Fajer:
Dado to nakreslil tak ako to je z výroby tj dvojkríž je pri rozvodovke, na náprave je len už klasický kríž, tiež to máš na wrane tak isto
Jediný rozdiel je v tom že vrana má o hodne dlhší kardan, takže tie uhly su trochu iné.
Dado:
Fakt toto mi je záhadov pri tvojom aute, ja mám priznám zatial nebol čas, uplne rozhasenú prednú napravu, vole kde sa dá čapy možno jeden nebude po smrti zvisláky ani nehovorím, výstup z hrušky vymlátený proste malo by mi to drnčať klepotať vybrovať mal by mať každu chvílu DW hold to teoria prax uhol kardanu som naladil podla oka dnes ráno ked šiel zo Skalice prebehol auto cez 110km/h a všetko uplne v pohode.
Bwt: v dohladnej dome idú nové nápravia všetky tyče riadenia a čapy, + upravená rozvodovka uhly budem ladiť aj v predu aj vzadu nakolko budem mať na aute oba kardany z dvojkrížom. Potom zreferujem čo a ako.
Dado asi by fakt skusil dať dole predný kardan, priečku nemusíš dávať dole, dá sa to uplne v pohode aj an aute stojace pred panelákom. Dnes idem do fabory kupiť nové skrutky presne pre predný kardan, potom hodím rozmer čo su zač, už skušal sadnu na auto a 3/8" očkom to viem v pohode dotiahnuť. Ak ti nepojdu dole skrutky, zober dremelku a daj dole potom vytočíš len ich telo. Prípadne sa pohrať a nahriať to nech to povolí.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 09.03.2009, 9:42 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|