Dnes je piatok 1. augusta 2025, meniny má Božidara a zajtra Gustáv
Motory GM 6,2D a 6,5D do Y61
Autor |
Správa |
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
Ja som zas pocul o motore BMW M57 3.0 s turbom/biturbom to je vykonom aj krutakom pred GM 6.5 aj 6.2, zivotnost by mohla by tiez obstojna. Ale 4.2 zo zeleza mi pripada ako najlepsia volba na trola.
|
Pon, 18.11.2013, 1:08 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|

Najväčši faktor tu podla mna povedal mirec, na cestovanie okolo sveta áno, ale do terénu. Pokial sa bavíme o relatívne normálnych nákladoch na prestavbu zatial asi nič neprekonalo motor z toyoty 4,2 TD je sofistikovanejsi ako 4,2 nissan, pritom stále velmi podobný aj veľkosťou, hmotnosťou...3,0 z X5ky je síce paráda, ale drsne podmienky, ktoré patroly zažívajú mu až tak nesedia... Treba si uvedomiť, ze H1 je predsa len nákladné auto defacto.... Tomu je prispôsobeny aj priebeh a konštrukcia motora...
Keďže však viem, čo andrej plánuje, možno je to akceptovateľna voľba
...a na margo vyladenych 2,8 , mali sme tu teraz jedno auto, ktoré sme kedysi robili a skúsili sme ho ešte doladit, išiel krásne, ale mal poctivých 170. 000 km mechanické čerpadlo atď, ten motor vie ísť, ale všetky tu majú strašné kilometre, na expedíciu cez 10. 000 km by som váhal... Bolo by však podla mna obrovské prekvapenie vyskúšať zanovny motor Origo 2,8 ale max 20-30. 000 km, to je však zohnať skoro nemožné...
Napríklad v mojom čiernom mám schválne máličko ubraty výkon, koli istote...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pon, 18.11.2013, 8:20 |
|
 |
sup.agency
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 23.03.2009, 19:28 Príspevky: 811 Bydlisko: Brezno,Banská Bystrica
|
osobne by som aj na expedície riešil 4,2 od toyoty ako 6litre z každého ohľadu sú lepšie a aj dostupnosť dielov a servis pri dlhých expedíciach (okolo sveta:))
_________________http://www.wsa.sk/ všetko pre offroad a expedície
|
Pon, 18.11.2013, 9:55 |
|
 |
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1066 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Mozno, ze to viacerym uslo ale na objasnenie uvadzam, ze tie V8 motory su o dost lahsie od 4,2jky, takze obava z pretazenia nie je na mieste. V8 je len o nieco malo tazsi od 3,0 Di, tak toho by som sa nebal.
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Pon, 18.11.2013, 11:35 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
vies aky je to vahovy rozdiel?
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Pon, 18.11.2013, 11:40 |
|
 |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
ak som dobre googlil tak 6.2 V8 váži 300 kg ?
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Pon, 18.11.2013, 11:43 |
|
 |
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1066 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
4,2D ma myslim nieco vyse 400 kg, tak pretazenia by som sa nebal, skor dostupnosti nahradnych dielov, zhavice, trysky, vodna pumpa a pod...To neviem vobec, ako je to s tymi dielmi..
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Pon, 18.11.2013, 17:58 |
|
 |
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
neprezyvaju tie GM motory aj "million mile motors"?;-)
a dostupnost dielov? vacsinou mi dojde skor vec z ameriky alebo anglicka ako od slovenskeho zastupenia znacky, cize toho by som sa nebal...
|
Uto, 19.11.2013, 9:30 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
a kolko vazi 3.0. Di?
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Uto, 19.11.2013, 17:32 |
|
 |
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1066 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
to neviem, uz si ani nepamatam, kolko vazi 2,8, myslim, ze 280 kg???? 3,0Di tazsi o moc nebude.
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Uto, 19.11.2013, 17:50 |
|
 |
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1066 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Tak som pred chvilou volal akurat s jednym clovekom, co do toho vidi viac a ze 6,2D ani 6,5D nie je ziaden zazrak, lepsie nez moja oturbovana 4,2jka to urcite nejde, jedine ten 6,5TD. Taktiez som zistil nejake minirecenzie na 6,5TD v patrole od Karlowitza a vyzera to tak, ze si ozaj zacnem trochu viac vazit moju 4,2TD  Mam este nejake moznosti, ako by sa este dala poladit, tak asi pojdem tou cestou.
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Uto, 19.11.2013, 19:55 |
|
 |
Jojo GR
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27 Príspevky: 462 Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
|
Lumpe,bud rad,co mas!  vaz si to 
_________________ Toyota HDJ 80 4.2TD
|
Uto, 19.11.2013, 20:05 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Mám z toho podobné pocity. Ale pripisoval som to tomu, ze tu čo som videl nebola vyladena... Ckd na druhej strane čísla nepustia, ale životnosť asi lepšia bude, hoci zas Made in USA , hm...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 19.11.2013, 20:13 |
|
 |
vladlm
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17 Príspevky: 325 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
|
podla mojich znalosti TD42 by mal mat 375kg(RD28T-335kg), cize je tazsi od tych GM motorov, aj vacsi motor z Toyoty zhanat je na hlavu postavene: cena motora sa blizi k cene LC80... a pritom ma 400000km.. GM do Y61ky moze byt dobra volba, ale ked nieco nejde ako ma ist, tak utekat s tym do Polska  ... okrem toho, taka skladacka bude uz tazko predajna v dalekej buducnosti z TD42 sa da vytiahnut s turbom 120kW(375), resp. + IC 140kW(430Nm)...a pritom stale zostava jednoduchy a spolahlivy motor.... komu sa to mali, ma este moznost TB48DE 
_________________ Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
|
Uto, 19.11.2013, 20:27 |
|
 |
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1066 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Rado, ak myslis cisla ohladne vykonu, neviem ale ked som bol v Kanade a vozil som sa na tych velkoobjemovych benzinoch s vykonom okolo 250-300 koni, nadobudol som dojem, ze tie USA kone su akesi zdochnutejsie oproti tym, ktore jazdia u nas, aspon subjektivny dojem som z toho taky mal. Ak je to takto aj u spominanych motorov, tak verim tomu, ze ziadny zazrak to ozaj asi nebude. Tymto padom, asi aj vzhladom k cene prestavby tuto moznost zamietam a povenujem sa kus este mojej 4,2 TD, nech uz konecne vyrazim na poriadny vylet, mimo SR. Takze nema niekto na predaj mechanicke cerpadlo z terana 2,7 TD?? moze byt aj po smrti 
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Uto, 19.11.2013, 20:44 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|