Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Autor |
Správa |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Mám taký dotaz k skúseným...potrebujem tri káble od motora navijáka doviesť pod sedadlo vodiča cca 3m(tam budú selenoidy)...odtial jeden do kufra cca 2m(tam bude druhá baterka) a odtial jeden priamo k motoru navijáka cca 4-5m. Sú na to vhodné zváracie káble?
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 23.06.2007, 12:27 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
diesel píše: Mám taký dotaz k skúseným...potrebujem tri káble od motora navijáka doviesť pod sedadlo vodiča cca 3m(tam budú selenoidy)...odtial jeden do kufra cca 2m(tam bude druhá baterka) a odtial jeden priamo k motoru navijáka cca 4-5m. Sú na to vhodné zváracie káble?
...v prvom rade je to blbost...z elektrickej stranky ak nepouzijes kabel dostatocneho prierezu tak na nom budes mat zbytocne ubytky napätia co v konecnom dosledku znamena znizenie vykonu navijaku.
...podla toho co popisujes budes mat celkovu dlzku 11m kablov + kostra
...pojem zvarovacie kable je velmy obsirny nakolko aj zvaracky su rozne a maju rozne hrube kable
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Sob, 23.06.2007, 12:41 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Tie dĺžky som možno prehnal...ale selenoid na navijáku nechcem(a ani sa nezmestí), v motorovom priestore niet kam, takže jedine interiér. baterka jedine do kufra. Žial ZJ ftédéíčku má velké problémy s priestorom. Zváračšké káble pochopitelne tie čo idú k elektródam...sú podobného priemeru ako navijákové. Presne to ale neviem preto sa pýtam a zdá sa mi že niekto to tu už spomenul.
A celková dĺžka plusovej vetvy by bola 5m a mínusovej tiež, tak neviem kde si napočítal tých jedenásť metrov.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 23.06.2007, 14:06 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
diesel píše: Tie dĺžky som možno prehnal...ale selenoid na navijáku nechcem(a ani sa nezmestí), v motorovom priestore niet kam, takže jedine interiér. baterka jedine do kufra. Žial ZJ ftédéíčku má velké problémy s priestorom. Zváračšké káble pochopitelne tie čo idú k elektródam...sú podobného priemeru ako navijákové. Presne to ale neviem preto sa pýtam a zdá sa mi že niekto to tu už spomenul. A celková dĺžka plusovej vetvy by bola 5m a mínusovej tiež, tak neviem kde si napočítal tých jedenásť metrov. V podstate má Dano pravdu, treba sa vyhýbať zbytočnej dĺžke.
Keď už inak nemôžeš, podstatný údaj je prierez kábla. Pre tieto prúdy je min. 50mm2, čomu v podstate zváračské káble vyhovujú. Môžeš potrebu dĺžky ojetrtkabátiť zväčšením prierezu, ale pri týchto prierezoch sú to už celkom dobré palby.
|
Sob, 23.06.2007, 14:46 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
No pekne ste ma vystrašili...ešte to poprehodnocujem.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 23.06.2007, 15:04 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
diesel píše: A celková dĺžka plusovej vetvy by bola 5m a mínusovej tiež, tak neviem kde si napočítal tých jedenásť metrov.
...no ty si pisal, ze 3 kable krat 3 metre od motora k solenoidom a 2m kabel k baterke to je dokopy 11m a ziadna plusova a minusova vetva...treba si prestudovat cinnost navijakoveho motora...ten ma totiz dve vinutia jedno v rotore a dva v statote...do rotora vzdy ide rovnaka "polarita" a v statore sa meni "polarita" podla toho do ktorej strany sa ma motor tocit....prepinanie tejto polarity ti zabezpecuju tie solenoidy...takze v kratkosti....je jedno, ktorym smerom sa motor toci vzdy ti prud peteka vsetkymi vodicmi tj v tvojom pripade 11m
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Sob, 23.06.2007, 15:44 |
|
|
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|
Ja som na moj navijak pouzil povodne kable prierezu 75mm2. To bolo ked som mal jednu bateriu. Ked som nahodil druhu, tak som kupil kable 50mm2, ale z kazdej baterie mi ide samostatne kabel zhruba rovnakej dlzky, aby bol odpor kablov zhruba rovnaky a obe baterie zatazene rovnako( tzn. 2x50mm2 plus, 2x50mm2 minus). Na plusovych kabloch su odpojovace.
Andrej, vol co najkratsie a najhrubsie kable. Tak ziskas najmensi vnutorny odpor kablu, tzn. najmensi ubytok napatia. Cim tensi kabel tym vacsi ubytok napatia a tym nizsi vykon motora. Resp. Nizsie otacky motora, znamenaju, ze cez jednotlive vinutia motora prechadza prud dlhsiu dobu, nez na co su stavane a mozu sa zacat prehrievat. To moze paradoxne viest k poskodeniu motora
_________________Range Rover farma
|
Sob, 23.06.2007, 16:07 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Teslo mne je jasná nutnosť čo najkratšej dĺžky ale mám ti ukázať moje možnosti umiestnenia druhej Baterky?
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 23.06.2007, 16:21 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
teslo píše: Cim tensi kabel tym vacsi ubytok napatia a tym nizsi vykon motora.
...no s prizmurenym okom aj tak sa to da povedat
...cim tensi kabel tym väcsi ubytok napätia = nizsie napätie na motore a to sa rovna nizsiemu vykonu. kedze kabel bude tensi pretekajuci prud ho bude zohrievat...az sa roztopi izolacia
.... !!!! NEZABUDNUT na spoje tj kabelove ocka....veeelmy dobry zdroj tepla a ubytku napätie
PS. Teslo skus zmerat sublerou priemer tych tvojich kablov aj s izolaciou
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Sob, 23.06.2007, 18:21 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
teslo píše: Ja som na moj navijak pouzil povodne kable prierezu 75mm2. Vidíš, teba v kráme neodrbali, ty nakupuješ na dobrom mieste.
|
Sob, 23.06.2007, 19:52 |
|
|
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|
diesel píše: Teslo mne je jasná nutnosť čo najkratšej dĺžky ale mám ti ukázať moje možnosti umiestnenia druhej Baterky?
Diesel, ked to nejde, tak to nejde...
Viem ze v "modernych" autach je vyuzity kazdy milimeter priestoru a naozaj je problem cokolvek dorobit...
Ale zvaz si ci naozaj potrebujes druhu bateriu...Patrik mal vo svojom starom jeepe iba jednu bateriu a tahalo mu to ako drak...podla mojho nazoru to bolo akurat.
A solenoidy...nikde nieje napisane, ze musia byt v tej krabicke...zalezi len na tom kolko s tym chces mat roboty...
Ja som kable kupoval za tazke prachy vo f. Hagard Hal...Andrej priprav sa na riadnu palbu ( teda aspon pre mna to bol sok)Ocka kup medene a daj si zalezat na nacviknuti koncoviek na kabel( ak budes potrebovat klieste, tak do 50 nieje vobec problem a nad 50 musim vediet dopredu ale tiez nieje problem)
_________________Range Rover farma
|
Sob, 23.06.2007, 20:48 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
teslo píše: Ale zvaz si ci naozaj potrebujes druhu bateriu...Patrik mal vo svojom starom jeepe iba jednu bateriu a tahalo mu to ako drak...podla mojho nazoru to bolo akurat.
... druha bateria vobec nie je nutnost. Len si treba dat pozor na stav baterky. teslo píše: A solenoidy...nikde nieje napisane, ze musia byt v tej krabicke...zalezi len na tom kolko s tym chces mat roboty...
... predbehol si ma... ... len podotknem pozor na izolovanie koncoviek ( da sa zvarat aj 12V ) teslo píše: Ocka kup medene
... medene a pocinovane najlepsie s uzatvorenou dutinkou
... cim kvalitnejsie spoje tym lepsie, kazda desatinka voltu je dobra.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Sob, 23.06.2007, 21:01 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Ja som druhú baterku zvažoval už po namotovaní webasta ale v kombinácii s navijákom sa mi to zdá už nutnosťou.
To s vykuchaním krabice selenoidu ma tiež napadlo...je to alternatíva...už som sa v tom rýpal. Dík Erik a Dano za rady. cez týždeň sa poobzerám po matroši.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 23.06.2007, 21:03 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
dieselko,
vyhoď origo filterbox a máš pľacu habakuk
a namiesto 2 bateriek radššj daj jednu nejaká takú lepšiu (optimu)
a solenoidy by sa celkom mohli vôjsť vľavo vpredu do kúta
|
Sob, 23.06.2007, 21:29 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
palo-cherokee píše: dieselko, vyhoď origo filterbox a máš pľacu habakuk
ee...videl si predsa kde mám váhu vzduchu...tesne pred ním. Ty máš v saní. S KN by mohol byť problém.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 23.06.2007, 22:14 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|