Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Mám taký dotaz k skúseným...potrebujem tri káble od motora navijáka doviesť pod sedadlo vodiča cca 3m(tam budú selenoidy)...odtial jeden do kufra cca 2m(tam bude druhá baterka) a odtial jeden priamo k motoru navijáka cca 4-5m. Sú na to vhodné zváracie káble? 
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 12:27 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 DanoDEF 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						diesel píše: Mám taký dotaz k skúseným...potrebujem tri káble od motora navijáka doviesť pod sedadlo vodiča cca 3m(tam budú selenoidy)...odtial jeden do kufra cca 2m(tam bude druhá baterka) a odtial jeden priamo k motoru navijáka cca 4-5m. Sú na to vhodné zváracie káble?  
...v prvom rade je to blbost...z elektrickej stranky ak nepouzijes kabel dostatocneho prierezu tak na nom budes mat zbytocne ubytky napätia co v konecnom dosledku znamena znizenie vykonu navijaku.
 ...podla toho co popisujes budes mat celkovu dlzku 11m kablov + kostra
 ...pojem zvarovacie kable je velmy obsirny nakolko aj zvaracky su rozne a maju rozne hrube kable  
					
						 _________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 12:41 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Tie dĺžky som možno prehnal...ale selenoid na navijáku nechcem(a ani sa nezmestí), v motorovom priestore niet kam, takže jedine interiér. baterka jedine do kufra. Žial ZJ ftédéíčku má velké problémy s priestorom. Zváračšké káble pochopitelne tie čo idú k elektródam...sú podobného priemeru ako navijákové. Presne to ale neviem preto sa pýtam a zdá sa mi že niekto to tu už spomenul.
 
A celková dĺžka plusovej vetvy by bola 5m a mínusovej tiež, tak neviem kde si napočítal tých jedenásť metrov.    
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 14:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rado nd 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1757 Bydlisko: SK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						diesel píše: Tie dĺžky som možno prehnal...ale selenoid na navijáku nechcem(a ani sa nezmestí), v motorovom priestore niet kam, takže jedine interiér. baterka jedine do kufra. Žial ZJ ftédéíčku má velké problémy s priestorom. Zváračšké káble pochopitelne tie čo idú k elektródam...sú podobného priemeru ako navijákové. Presne to ale neviem preto sa pýtam a zdá sa mi že niekto to tu už spomenul. A celková dĺžka plusovej vetvy by bola 5m a mínusovej tiež, tak neviem kde si napočítal tých jedenásť metrov.   V podstate má Dano pravdu, treba sa vyhýbať zbytočnej dĺžke.
 Keď už inak nemôžeš, podstatný údaj je prierez kábla. Pre tieto prúdy je min. 50mm2, čomu v podstate zváračské káble vyhovujú. Môžeš potrebu dĺžky ojetrtkabátiť zväčšením prierezu, ale pri týchto prierezoch sú to už celkom dobré palby.  
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 14:46 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						No pekne ste ma vystrašili...ešte to poprehodnocujem.    
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 15:04 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 DanoDEF 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						diesel píše: A celková dĺžka plusovej vetvy by bola 5m a mínusovej tiež, tak neviem kde si napočítal tých jedenásť metrov.    
...no ty si pisal, ze 3 kable krat 3 metre od motora k solenoidom a 2m kabel k baterke to je dokopy 11m a ziadna plusova a minusova vetva...treba si prestudovat cinnost navijakoveho motora...ten ma totiz dve vinutia jedno v rotore a dva v statote...do rotora vzdy ide rovnaka "polarita" a v statore sa meni "polarita" podla toho do ktorej strany sa ma motor tocit....prepinanie tejto polarity ti zabezpecuju tie solenoidy...takze v kratkosti....je jedno, ktorym smerom sa motor toci vzdy ti prud peteka vsetkymi vodicmi tj v tvojom pripade 11m  
					
						 _________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 15:44 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 teslo 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ja som na moj navijak pouzil povodne kable prierezu 75mm2. To bolo ked som mal jednu bateriu. Ked som nahodil druhu, tak som kupil kable 50mm2, ale z kazdej baterie mi ide samostatne kabel zhruba rovnakej dlzky, aby bol odpor kablov zhruba rovnaky a obe baterie zatazene rovnako( tzn. 2x50mm2 plus, 2x50mm2 minus). Na plusovych kabloch su odpojovace.
 
 Andrej, vol co najkratsie a najhrubsie kable. Tak ziskas najmensi vnutorny odpor kablu, tzn. najmensi ubytok napatia. Cim tensi kabel tym vacsi ubytok napatia a tym nizsi vykon motora. Resp. Nizsie otacky motora, znamenaju, ze cez jednotlive vinutia motora prechadza prud dlhsiu dobu, nez na co su stavane a mozu sa zacat prehrievat. To moze paradoxne viest k poskodeniu motora 
					
						_________________Range Rover farma    
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 16:07 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Teslo mne je jasná nutnosť čo najkratšej dĺžky ale mám ti ukázať moje možnosti umiestnenia druhej Baterky?     
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 16:21 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 DanoDEF 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						teslo píše: Cim tensi kabel tym vacsi ubytok napatia a tym nizsi vykon motora.
   
...no s prizmurenym okom aj tak sa to da povedat
 ...cim tensi kabel tym väcsi ubytok napätia = nizsie napätie na motore a to sa rovna nizsiemu vykonu. kedze kabel bude tensi pretekajuci prud ho bude zohrievat...az sa roztopi izolacia
 .... !!!! NEZABUDNUT na spoje tj kabelove ocka....veeelmy dobry zdroj tepla a ubytku napätie
 PS. Teslo skus zmerat sublerou priemer tych tvojich kablov aj s izolaciou  
					
						 _________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 18:21 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rado nd 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1757 Bydlisko: SK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						teslo píše: Ja som na moj navijak pouzil povodne kable prierezu 75mm2.  Vidíš, teba v kráme neodrbali, ty nakupuješ na dobrom mieste.  
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 19:52 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 teslo 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						diesel píše: Teslo mne je jasná nutnosť čo najkratšej dĺžky ale mám ti ukázať moje možnosti umiestnenia druhej Baterky?     
Diesel, ked to nejde, tak to nejde...    
Viem ze v "modernych" autach je vyuzity kazdy milimeter priestoru a naozaj je problem cokolvek dorobit...
 Ale zvaz si ci naozaj potrebujes druhu bateriu...Patrik mal vo svojom starom jeepe iba jednu bateriu a tahalo mu to ako drak...podla mojho nazoru to bolo akurat.
 A solenoidy...nikde nieje napisane, ze musia byt v tej krabicke...zalezi len na tom kolko s tym chces mat roboty...
 Ja som kable kupoval za tazke prachy vo f. Hagard Hal...Andrej priprav sa na riadnu palbu    ( teda aspon pre mna to bol sok)Ocka kup medene a daj si zalezat na nacviknuti koncoviek na kabel( ak budes potrebovat klieste, tak do 50 nieje vobec problem a nad 50 musim vediet dopredu ale tiez nieje problem)  
					
						_________________Range Rover farma    
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 20:48 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 DanoDEF 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						teslo píše: Ale zvaz si ci naozaj potrebujes druhu bateriu...Patrik mal vo svojom starom jeepe iba jednu bateriu a tahalo mu to ako drak...podla mojho nazoru to bolo akurat.
  ... druha bateria vobec nie je nutnost. Len si treba dat pozor na stav baterky. teslo píše: A solenoidy...nikde nieje napisane, ze musia byt v tej krabicke...zalezi len na tom kolko s tym chces mat roboty...
  ... predbehol si ma...   ... len podotknem pozor na izolovanie koncoviek ( da sa zvarat aj 12V )  teslo píše: Ocka kup medene 
   
... medene a pocinovane najlepsie s uzatvorenou dutinkou
 ... cim kvalitnejsie spoje tym lepsie, kazda desatinka voltu je dobra.  
					
						 _________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 21:01 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Ja som druhú baterku zvažoval už po namotovaní webasta ale v kombinácii s navijákom sa mi to zdá už nutnosťou.
 
To s vykuchaním krabice selenoidu ma tiež napadlo...je to alternatíva...už som sa v tom rýpal.    Dík Erik a Dano za rady. cez týždeň sa poobzerám po matroši.  
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 21:03 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						dieselko,
 vyhoď origo filterbox a máš pľacu habakuk     
a namiesto 2 bateriek radššj daj jednu nejaká takú lepšiu (optimu)
 a solenoidy by sa celkom mohli vôjsť vľavo vpredu do kúta  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 21:29 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						palo-cherokee píše: dieselko, vyhoď origo filterbox a máš pľacu habakuk      
ee...videl si predsa kde mám váhu vzduchu...tesne pred ním. Ty máš v saní. S KN by mohol byť problém.  
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.06.2007, 22:14 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |