Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 02.08.2025, 19:44
Dnes je sobota 2. augusta 2025, meniny má Gustáv a zajtra Jerguš




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 43 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 Žhaviče 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
biker píše:
KOŤO píše:
Koťo, Biker múdro vraví. Ja by som tiež skúsil tie žhaviče. Vymontuj ich von a každý jeden skús či žhaví poriadne a rovnomerne (pozór horúce :-) )
Ja som menil minulý rok. Vadný bol iba jeden a aj to nie úplne. Ešte žhavil , ale tak nejak nevýrazne, napolovicu. A bolo treba točiť dlhoooo.
Dal som žhaviče od NGK a chytá na brnk.
A v kombinácii s Optimou (Rado díky) - proste paráda 8)


Som laik - dúfam že len krátko, čo je to NGK? Tiež mi to štartuje dĺĺĺĺĺĺĺĺĺho. A jeden servisák mi radil, že funkčnosť žhaviča vyskúšam tým, že brnknem káblikom napojeným na + baterky o vrch žhaviča a keď zaiskrí - žhavič je dobrý.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Str, 09.01.2008, 10:36
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
NGK je značka výrobcu žhavičov (pre laika asi ako ETA, BOSCH, ZEPTER, MOULINEX.... vieš...)

ano - zaiskrí = je vodivý = ešte funguje.... ale ako je na tom, to jest ako rýchlo nabehne to tým nevyskúšaš....

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 09.01.2008, 10:40
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
NGK je značka výrobcu žhavičov (pre laika asi ako ETA, BOSCH, ZEPTER, MOULINEX.... vieš...)

ano - zaiskrí = je vodivý = ešte funguje.... ale ako je na tom, to jest ako rýchlo nabehne to tým nevyskúšaš....

-ka-


Je lepšie NGK al. Bosch ? A ako som vyššie čítal - vybrať žhavič a vyskúšať či žhaví - ako zistím či žhaví dostatočne? Má sa rozžeraviť? A v akom časovom limite? Potom má vychladnúť, alebo žhaví sústavne?

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Str, 09.01.2008, 10:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
NGK je značka výrobcu žhavičov (pre laika asi ako ETA, BOSCH, ZEPTER, MOULINEX.... vieš...)

ano - zaiskrí = je vodivý = ešte funguje.... ale ako je na tom, to jest ako rýchlo nabehne to tým nevyskúšaš....

-ka-


Mne moj znamy, inak velmi sikovny mechanik, ked som mal podobne problemy so startovanim ked klesla teplota pod nulu tiez poradil skusku s kablikom pripojenym na + pol baterie...POZOR na to ked su zhavice napojene na spolocnu zbernicu, vtedy tu zbernicu treba odpojita sksusat kazdy zvlast...mne nezhavili 2 zo 4 zhavicov...
A vraj tam neni co merat, bud iskria a teda zhavia alebo neiskria a ani nezhavia takze neviem ci ma zmysel ich vyberat...
PS: pisem tak ako mi to bolo podane, nie z mojej hlavy :-)

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Str, 09.01.2008, 11:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bacilpyrin píše:
Karlito píše:
NGK je značka výrobcu žhavičov (pre laika asi ako ETA, BOSCH, ZEPTER, MOULINEX.... vieš...)

ano - zaiskrí = je vodivý = ešte funguje.... ale ako je na tom, to jest ako rýchlo nabehne to tým nevyskúšaš....

-ka-


Je lepšie NGK al. Bosch ? A ako som vyššie čítal - vybrať žhavič a vyskúšať či žhaví - ako zistím či žhaví dostatočne? Má sa rozžeraviť? A v akom časovom limite? Potom má vychladnúť, alebo žhaví sústavne?


NGK ja jedna z najlepších značiek na tento sortiment (sviečky, žhaviče). Sú to Japonci. Žhavič sa má rozpáliť prakticky hneď a po vypnutí žhavenia zhasnúť (tak ako indikuje kontrolka). Preto sa má po zhasnutí kontrolky žhavenia IHNEĎ štartovať.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Str, 09.01.2008, 11:22
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tiež to tipujem na ten žhavič, lebo keď mi opravovali turbo, tak som mal ustrelenú jednu lopatku a hovorili, že väčšinou to správí odlomený kúsok zo žhaviča. Ale neviem čo je na tom pravdy.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Str, 09.01.2008, 11:25
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Žhavič je tepelne namáhaná súčiastka. Áno jedna z vecí je či žhaví ale bo nie - to je kontrola iskrením (prvá pomc pri diagnostike)

Po zhasnutí kontrolky je v autách ešte režim dožhavovania (pri spúšťaní motora), kontrolka síce zhasne ale šťava ide ďalej... A samotné dožhavovanie (Patrol má cyklus až do 60°C podľa režimu behu dožhavuje 2 až 5 sekúnd).

No a keď dáš žhaviče vedľa seba, tak je fakt, že sa nemusia nažhaviť za rovnaký čas na rovnakú teplotu a ak to jeden dva nestíhajú, tak sú pre štart motora "studené"... exaktné pri napol teplom motore, kedy je čas žhavenia veľmi krátky...

Ja osobne mám NGK. Ale z iného fora - "Bosna" - kupil žhaviče a jeden zo6tich šiel do skratu a odsralo to relátko... to sa iskrením skoro nedá poznať :-D

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 09.01.2008, 11:45
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ten test s tou baterkou - keď zaiskrí , tak je vodiý. Ale to neznamená , že žhaví! A tiež to nemusí robiť dobre ostatným veciam naokolo.

Normálne ich vymontuj a po jednom pripoj na baterku - uvidíš čo ktorý robí a v akom je stave. Len pri tom pripojovaní doporučujem nejaké kliešte a dosť hrubý káblik - má to slušný odber a tiež teplotu 8)

Správne funkčný žhavič má po pripojení napájania za veľmi krátku chvíľu (1až3sec) dosiahnuť teplotu okolo 600°C -800°C - má byť pekne rozpálený dočervena až oranžova.

Ďalšia vec - po vymontovaní si prezri jednotlivé žhaviče. Ak je niektorý z nich zasadzený a začernený, potiahnutý povlakom - je to známka toho, že nie je úplne v poriadku.


A ako píše Karlito - po zhasnutí kontrolky prebieha ešte dožhavovanie. A hlavne u modernejších motorov je režim žhavenia a dožhavovania riadený počítačom na základe množstva údajov o teplote, vlhkosti a čo ja viem čom.

Druhá vec je, že žhavič je spotrebák. Nestojí milión. Ak nežhaví, alebo žhaví slabo/pomaly - tak ho vymeň. Na tvojom aute je to robota na max hodinu - dve na všetky dokopy. (za predpokladu že máš aspoň základnú skúsenosť, správne náradie a nesku..ví sa závit :-D )

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 09.01.2008, 15:20
Profil WWW
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skusil by som vymenit naftovy filter--nie je mozne ze je zasr....???..a v zime to cele tazsie pusta naftu?...a ste jedna vec...k vybuchu treba aj kompresiu...kedysi som mal vybehane Vovo..tam nepomohli ani zhavice jednoducho...vybehany diesel....prisiel mraz a iba z kopceka.... :)

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Str, 09.01.2008, 15:56
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53
Príspevky: 110
Bydlisko: Liptovské Revúce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pridám sa aj ja.

Pokiaľ sú to žhaviče, tak je lepšie ich vyskúšať všetky naraz, aby si videl či žeravia naraz. Ako to vyskúšaš?
Musíš ich dať všetky von z motora a navzájom pospájať ich +póly a ich kostry. Káble ktorými ich pospájaš, musia byť dostatočne hrubé, jeden žhavič berie okolo 15A (je to ako cca 3ks 60W halogénových žiaroviek naraz). Potom spojíš ich kostru s -pólom akumulátora a na +pól žhavičov priložíš +pól akumulátora.
Dôležité :!: všetky žhaviče musia žeraviť naraz a od špičky. Ak vidíš, že niektorý žeraví od stredu alebo od konca opačného ako špička je vadný. Ak bude niektorý žeraviť viditeľne neskôr ako ostatné je iný typ alebo je vadný. Vo všetkých prípadoch ak je vadný žhavič, je najlepšie vymeniť všetky, aby žeravili úplne rovnako.
Dúfam že som neurazil týmto polopatistickým popisom :)

Podľa označenia je to motor s priamym vstrekovaním common rail :?:
Ak je to tak, tak problém môžu byť spôsobené aj inými vecami ako žhavičmi, každopádne si myslím, že od tých žhavičov treba začať

_________________
jaro


Str, 09.01.2008, 20:17
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53
Príspevky: 110
Bydlisko: Liptovské Revúce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
P.S. Tie žhaviče môžeš napr. pospájať dostatočným množstvom štartovacích káblov - aj tescových :-D

_________________
jaro


Str, 09.01.2008, 20:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No žhaviče už mám kúpené (NGK) teraz ich len vymeniť. Ten palivový filter je nový, v ňom to asi nebude. Vymením, napíšem. Ďakujem za diskusiu.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Str, 09.01.2008, 21:43
Profil WWW
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8020
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
vystihol si to pekne, avsak je este potrebne dodat ze tazsie spustanie motora v zime mozu sposobit aj zle alebo spatne nastavene trysky, teda vstreky, lebo ked curaju tak sa tazsie spustava motor nez ked tryska rozprasuje. taktiez moze byt slabsi tlak vo valciach, alebo moze byt aj problem s vstrekovacim cerpadlom,,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Str, 09.01.2008, 22:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ako píšete, môže to byť kombinácia viacerých porúch, tak ako to večšinou býva. Palivový filter mám nový, aspoň tak tvrdil predošlý majiteľ, ale tvrdil, že dva žhaviče nešli a tie vymenil. Na moju otázku, že som počul že treba vymeniť všetky 4 naraz sa iba usmial, že je to blbosť. Takže tam môže byť pes zakopaný. Najprv vymením všetky žhaviče asi tam dám Bosch-ky. a potom uvidím. Ak by neboli tlaky vo valcoch by som bol nerád - auto mám iba dva mesiace. Ale na druhej strane ani nedymí, ani nestráca olej takže uvidíme ako povedal slepý.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Štv, 10.01.2008, 8:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže žhaviče sú nové, ale žiadna zmena. Vadné je relé žhavenia. Ale aj tak dobre, lebo posledné dva žhaviče, ktoré že vraj boli u kára menené, tak menené neboli lebo asi sa niekomu nechcelo v tom špárať kôli "dobrému" prístupu.
Takže poprosím niekoho kto vie, že kde nájdem to relé, lebo na stránke www. usa-parts.ru sa mi nezobrazujú obrázky, tak neviem kde to mám hľadať. Či pod baterkou, alebo pod palubovkou alebo kde. Takže ak niekto vie, kde to na WJ 2,7 CRD, je dak vopred ďakujem.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Štv, 17.01.2008, 10:58
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 43 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: