Dnes je sobota 2. augusta 2025, meniny má Gustáv a zajtra Jerguš
Autor |
Správa |
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
palo-cherokee píše: biker píše: KOŤO píše: Koťo, Biker múdro vraví. Ja by som tiež skúsil tie žhaviče. Vymontuj ich von a každý jeden skús či žhaví poriadne a rovnomerne (pozór horúce  ) Ja som menil minulý rok. Vadný bol iba jeden a aj to nie úplne. Ešte žhavil , ale tak nejak nevýrazne, napolovicu. A bolo treba točiť dlhoooo. Dal som žhaviče od NGK a chytá na brnk. A v kombinácii s Optimou (Rado díky) - proste paráda 8)
Som laik - dúfam že len krátko, čo je to NGK? Tiež mi to štartuje dĺĺĺĺĺĺĺĺĺho. A jeden servisák mi radil, že funkčnosť žhaviča vyskúšam tým, že brnknem káblikom napojeným na + baterky o vrch žhaviča a keď zaiskrí - žhavič je dobrý.
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Str, 09.01.2008, 10:36 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
NGK je značka výrobcu žhavičov (pre laika asi ako ETA, BOSCH, ZEPTER, MOULINEX.... vieš...)
ano - zaiskrí = je vodivý = ešte funguje.... ale ako je na tom, to jest ako rýchlo nabehne to tým nevyskúšaš....
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 09.01.2008, 10:40 |
|
 |
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
Karlito píše: NGK je značka výrobcu žhavičov (pre laika asi ako ETA, BOSCH, ZEPTER, MOULINEX.... vieš...)
ano - zaiskrí = je vodivý = ešte funguje.... ale ako je na tom, to jest ako rýchlo nabehne to tým nevyskúšaš....
-ka-
Je lepšie NGK al. Bosch ? A ako som vyššie čítal - vybrať žhavič a vyskúšať či žhaví - ako zistím či žhaví dostatočne? Má sa rozžeraviť? A v akom časovom limite? Potom má vychladnúť, alebo žhaví sústavne?
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Str, 09.01.2008, 10:59 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Karlito píše: NGK je značka výrobcu žhavičov (pre laika asi ako ETA, BOSCH, ZEPTER, MOULINEX.... vieš...)
ano - zaiskrí = je vodivý = ešte funguje.... ale ako je na tom, to jest ako rýchlo nabehne to tým nevyskúšaš....
-ka-
Mne moj znamy, inak velmi sikovny mechanik, ked som mal podobne problemy so startovanim ked klesla teplota pod nulu tiez poradil skusku s kablikom pripojenym na + pol baterie...POZOR na to ked su zhavice napojene na spolocnu zbernicu, vtedy tu zbernicu treba odpojita sksusat kazdy zvlast...mne nezhavili 2 zo 4 zhavicov...
A vraj tam neni co merat, bud iskria a teda zhavia alebo neiskria a ani nezhavia takze neviem ci ma zmysel ich vyberat...
PS: pisem tak ako mi to bolo podane, nie z mojej hlavy 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Str, 09.01.2008, 11:20 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
bacilpyrin píše: Karlito píše: NGK je značka výrobcu žhavičov (pre laika asi ako ETA, BOSCH, ZEPTER, MOULINEX.... vieš...)
ano - zaiskrí = je vodivý = ešte funguje.... ale ako je na tom, to jest ako rýchlo nabehne to tým nevyskúšaš....
-ka- Je lepšie NGK al. Bosch ? A ako som vyššie čítal - vybrať žhavič a vyskúšať či žhaví - ako zistím či žhaví dostatočne? Má sa rozžeraviť? A v akom časovom limite? Potom má vychladnúť, alebo žhaví sústavne?
NGK ja jedna z najlepších značiek na tento sortiment (sviečky, žhaviče). Sú to Japonci. Žhavič sa má rozpáliť prakticky hneď a po vypnutí žhavenia zhasnúť (tak ako indikuje kontrolka). Preto sa má po zhasnutí kontrolky žhavenia IHNEĎ štartovať.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Str, 09.01.2008, 11:22 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Tiež to tipujem na ten žhavič, lebo keď mi opravovali turbo, tak som mal ustrelenú jednu lopatku a hovorili, že väčšinou to správí odlomený kúsok zo žhaviča. Ale neviem čo je na tom pravdy.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Str, 09.01.2008, 11:25 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Žhavič je tepelne namáhaná súčiastka. Áno jedna z vecí je či žhaví ale bo nie - to je kontrola iskrením (prvá pomc pri diagnostike)
Po zhasnutí kontrolky je v autách ešte režim dožhavovania (pri spúšťaní motora), kontrolka síce zhasne ale šťava ide ďalej... A samotné dožhavovanie (Patrol má cyklus až do 60°C podľa režimu behu dožhavuje 2 až 5 sekúnd).
No a keď dáš žhaviče vedľa seba, tak je fakt, že sa nemusia nažhaviť za rovnaký čas na rovnakú teplotu a ak to jeden dva nestíhajú, tak sú pre štart motora "studené"... exaktné pri napol teplom motore, kedy je čas žhavenia veľmi krátky...
Ja osobne mám NGK. Ale z iného fora - "Bosna" - kupil žhaviče a jeden zo6tich šiel do skratu a odsralo to relátko... to sa iskrením skoro nedá poznať
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 09.01.2008, 11:45 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

ten test s tou baterkou - keď zaiskrí , tak je vodiý. Ale to neznamená , že žhaví! A tiež to nemusí robiť dobre ostatným veciam naokolo.
Normálne ich vymontuj a po jednom pripoj na baterku - uvidíš čo ktorý robí a v akom je stave. Len pri tom pripojovaní doporučujem nejaké kliešte a dosť hrubý káblik - má to slušný odber a tiež teplotu 8)
Správne funkčný žhavič má po pripojení napájania za veľmi krátku chvíľu (1až3sec) dosiahnuť teplotu okolo 600°C -800°C - má byť pekne rozpálený dočervena až oranžova.
Ďalšia vec - po vymontovaní si prezri jednotlivé žhaviče. Ak je niektorý z nich zasadzený a začernený, potiahnutý povlakom - je to známka toho, že nie je úplne v poriadku.
A ako píše Karlito - po zhasnutí kontrolky prebieha ešte dožhavovanie. A hlavne u modernejších motorov je režim žhavenia a dožhavovania riadený počítačom na základe množstva údajov o teplote, vlhkosti a čo ja viem čom.
Druhá vec je, že žhavič je spotrebák. Nestojí milión. Ak nežhaví, alebo žhaví slabo/pomaly - tak ho vymeň. Na tvojom aute je to robota na max hodinu - dve na všetky dokopy. (za predpokladu že máš aspoň základnú skúsenosť, správne náradie a nesku..ví sa závit  )
|
Str, 09.01.2008, 15:20 |
|
 |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
skusil by som vymenit naftovy filter--nie je mozne ze je zasr....???..a v zime to cele tazsie pusta naftu?...a ste jedna vec...k vybuchu treba aj kompresiu...kedysi som mal vybehane Vovo..tam nepomohli ani zhavice jednoducho...vybehany diesel....prisiel mraz a iba z kopceka.... 
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Str, 09.01.2008, 15:56 |
|
 |
jaro
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53 Príspevky: 110 Bydlisko: Liptovské Revúce
|
Pridám sa aj ja.
Pokiaľ sú to žhaviče, tak je lepšie ich vyskúšať všetky naraz, aby si videl či žeravia naraz. Ako to vyskúšaš?
Musíš ich dať všetky von z motora a navzájom pospájať ich +póly a ich kostry. Káble ktorými ich pospájaš, musia byť dostatočne hrubé, jeden žhavič berie okolo 15A (je to ako cca 3ks 60W halogénových žiaroviek naraz). Potom spojíš ich kostru s -pólom akumulátora a na +pól žhavičov priložíš +pól akumulátora.
Dôležité  všetky žhaviče musia žeraviť naraz a od špičky. Ak vidíš, že niektorý žeraví od stredu alebo od konca opačného ako špička je vadný. Ak bude niektorý žeraviť viditeľne neskôr ako ostatné je iný typ alebo je vadný. Vo všetkých prípadoch ak je vadný žhavič, je najlepšie vymeniť všetky, aby žeravili úplne rovnako.
Dúfam že som neurazil týmto polopatistickým popisom
Podľa označenia je to motor s priamym vstrekovaním common rail
Ak je to tak, tak problém môžu byť spôsobené aj inými vecami ako žhavičmi, každopádne si myslím, že od tých žhavičov treba začať
_________________ jaro
|
Str, 09.01.2008, 20:17 |
|
 |
jaro
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53 Príspevky: 110 Bydlisko: Liptovské Revúce
|
P.S. Tie žhaviče môžeš napr. pospájať dostatočným množstvom štartovacích káblov - aj tescových 
_________________ jaro
|
Str, 09.01.2008, 20:26 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
No žhaviče už mám kúpené (NGK) teraz ich len vymeniť. Ten palivový filter je nový, v ňom to asi nebude. Vymením, napíšem. Ďakujem za diskusiu.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Str, 09.01.2008, 21:43 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8020 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
vystihol si to pekne, avsak je este potrebne dodat ze tazsie spustanie motora v zime mozu sposobit aj zle alebo spatne nastavene trysky, teda vstreky, lebo ked curaju tak sa tazsie spustava motor nez ked tryska rozprasuje. taktiez moze byt slabsi tlak vo valciach, alebo moze byt aj problem s vstrekovacim cerpadlom,,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 09.01.2008, 22:23 |
|
 |
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
No ako píšete, môže to byť kombinácia viacerých porúch, tak ako to večšinou býva. Palivový filter mám nový, aspoň tak tvrdil predošlý majiteľ, ale tvrdil, že dva žhaviče nešli a tie vymenil. Na moju otázku, že som počul že treba vymeniť všetky 4 naraz sa iba usmial, že je to blbosť. Takže tam môže byť pes zakopaný. Najprv vymením všetky žhaviče asi tam dám Bosch-ky. a potom uvidím. Ak by neboli tlaky vo valcoch by som bol nerád - auto mám iba dva mesiace. Ale na druhej strane ani nedymí, ani nestráca olej takže uvidíme ako povedal slepý.
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Štv, 10.01.2008, 8:45 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Takže žhaviče sú nové, ale žiadna zmena. Vadné je relé žhavenia. Ale aj tak dobre, lebo posledné dva žhaviče, ktoré že vraj boli u kára menené, tak menené neboli lebo asi sa niekomu nechcelo v tom špárať kôli "dobrému" prístupu.
Takže poprosím niekoho kto vie, že kde nájdem to relé, lebo na stránke www. usa-parts.ru sa mi nezobrazujú obrázky, tak neviem kde to mám hľadať. Či pod baterkou, alebo pod palubovkou alebo kde. Takže ak niekto vie, kde to na WJ 2,7 CRD, je dak vopred ďakujem.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Štv, 17.01.2008, 10:58 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|